Kirjat Tavoitteet Treeni

Vuoden 2019 tavoitteet: #150treeniä ja #150kirjaa

Viime vuonna asetin itselleni tammikuussa 10 tavoitetta/lupausta, joista osasta on tullut tapa ja osa arkea, osasta taas ei. Parempaan suuntaan voi kuitenkin kaiken elämänhallinnan sanoa menneen.

Tänä vuonna olen päättänyt fokusoida kahteen päätavoitteeseen, jotka toteutuessaan vaikuttavat positiivisesti ihan kaikkeen. Nämä ovat #150treeniä sekä #150kirjaa.

Molemmissa on tekemistä, ja käytännössä tämä tarkoittaa 2,8 kirjaa ja 2,8 treeniä viikossa. Kirjat saattavat tulla täyteen helpostikin, mutta treenitavoite on oikeasti kaltaiselleni laiskalle hedonistille kunnianhimoinen.

Miksi tällaiset tavoitteet?

Yksi syy on se, että tavoitteen sanominen ääneen ihan oikeasti ohjaa sitä omaa tekemistä. Näin se pysyy aktiivisena mielessä, ja lisäksi on kiva katsoa vuoden päästä onko todellisuus mahdollisesti mennyt jopa yli aiotun.

Näin kävi viime vuonna kirjojen kanssa: ensin tavoite oli 35, sitten 50, ja lopulta 100 luettua kirjaa. Lopullinen luettujen kirjojen määrä oli 176, joka tosin oli ihan vähän överi, ja ajoittain lukutahti tuntui jopa uuvuttavalta. Siksi sen sijaan että nostaisin määrätavoitetta tälle vuodelle, päätin laskea sitä hieman: 150 riittää.

Ja urheilu. En edelleenkään nauti siitä, enkä käsitä miten kukaan voi olla mielissään maitohapoista. Tiedostan kuitenkin liikunnan merkityksen omalle jaksamiselle, ja mitä sitä peittelemään: myös omalle peilikuvalle, joka suoraan sanottuna ei hirveästi tällä hetkellä miellytä. Tällä hetkellä vastaus kysymykseen ”montako leukaa saat?” on edelleen 7, mutta kyse ei ole kuntosaliliikkeestä vaan siitä, että peilistä katsoo takaisin pelikaani.

Ajattelin raportoida tavoitteiden edistymisestä reaaliaikaisesti Twitteriin, ja käyttää hashtageja #150treeniä ja #150kirjaa. Tämä siksi, että tällä hetkellä kuumana käyvä keskustelu tavoitteellisuuden hirveydestä ärsyttää. Hah.

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply